Monday, January 25, 2010

Good News coming......

yes its a GOOD NEWS...coming to our family...no im not yet pregnant but, my sister...she is currently positve with +/- 4 weeks pregnant.....Alhamdulillah....
Talking about this, of course my heart is full with emotions...we have been waiting for ours for more than 2 years and when she told me about this i dont know hw to react....sometimes I feel happy, I feel sad also, i do feel frustrated, sometimes i feel excited and sometimes i have no feelings....only the one who has facing this like me knows better....
I hate this emotions thingy but what can we do.....its all from Yang Maha Esa....its all ketentuanNya...I've never salahkan takdor or what for this, but as a human being I cannot run from this feelings...I have to face this....arrgggggggggg merapu dh ni....aper pun i really need kesabaran yg sgt tinggi untuk hadapi Dugaan yg sgt besar ni..YaAllah kuatkan la semangat dan kesabaran hambamu kami.....InsyaAllah dengan kesabaran yg di kurniakan kepada me and hubby, we will keep trying and berdoa...Always keep telling myself that Allah only test to those He knows that could bear with it.....and us one of the couple that is chosen to be tested....Ya Allah sgt kuat dugaan Mu ini....however i know that i have been given such a perfect husband to deal with it...he is just supportive, understanding and lovely to me...with this InsyaAllah our time will come soonnnn.....
Anyway, of course Im happy for this gud news after all and welcoming the new jr to our family....

5 comments:

Anita, Mummy Adzryl said...

hi there! well, i feel u.. sabar okay? my experience plak, i yg preggy dulu tapi my sist yg masa tu dah few years kawen still blom ada rezeki. :( i plak yg dok rasa lain. cam sedey+segan bila fikir masa nak announce to my family. my mom siap ckp kt my sist. kalau i pregnant dulu, my sist ok ke tak... my sist ckp dia ok. tp i tau, deep down inside... mesti dia rasa mcm mana u rasa.

sabar ok... rezeki itu ada.. lambat atau cepat jer, tapi Allah memang dah tentukan masanya.. sabar ok? i'll pray for u too.. my sist pun tgh mencuba.. so chaiyok2! feel free to ask me for any tips.. *wink2.. ;)

take care dear.. :)

shida is my name said...

nor, usaha tangga kejayaan, maybe bleh cube cara yg lom pernah diprakrikkan sblm nieh...aku x reti sgt psl nieh tp there are soooo many ways....cube n cube je sbb mum muda lagi....

dun worry, kalau tuhan nk bagi maybe die nak bg anak kembar 4 serentak...haaaa sbb tu die bg lmbt skit

~ n.u.r ~ mommy wannabe said...

Anita n McKecik: Thanks so much dear for your support..really appreciate it...yes, all happen with a reason and only Allah knows best....I will keep trying to achieve that...thanks again darl

CIK NANA said...

Nor, tamau sedih2..
Allah turunkan dugaan hanya untuk umatNya yang boleh menanggung dugaan itu.. Sabar.. (yes, ckp mmg senang kan?) Tapi, u have all friends around u and yes : am ready to be a shoulder to cry on.. tapi tamau la nangis2 k? :)

h@iRhuZd said...

Nur, jangan sedih-sedih. ingat, bila Allah tutup satu pintu, dia akan bukak pintu yang lain untuk umatnya. Maksudnya, this year mungkin rezeki nur kat yang lain. Next year mungkin rezeki anak. Who knows.. Banyakkan berdoa dan berusaha.. Chaiyo!!